Inspira’t, innova, actua i guanya!

tamdem persones

Tàndem és un projecte del Departament de Territori i Sostenibilitat i el Club EMAS (Associació d’Organitzacions registrades EMAS a Catalunya), orientat a crear sinèrgies entre el món empresarial i les entitats del Tercer Sector Ambiental per desenvolupar projectes ambientals de caràcter innovador i amb valor social.

Tàndem és un espai de trobada permanent per promoure la col·laboració entre els dos sectors.

El projecte Tàndem evoluciona el concepte de “col·laboració” entre empreses i entitats, sense que importi la mida que tinguin ni el sector del qual provinguin, amb l’objectiu d’aconseguir un retorn directe que respongui a les necessitats actuals de les organitzacions i que comporti un benefici mutu. Un escenari on les dues parts surten guanyant.

Tàndem significa buscar camins de col·laboració per generar noves respostes a les necessitats actuals que s’han d’encarar:

  • Gestió de recursos
  • Recerca d’estalvi econòmic i noves fonts de finançament
  • Obrir noves línies d’activitat o negoci
  • Accés a nous mercats i àmbits d’activitat
  • Desenvolupar nous serveis/productes
  • Millora de l’impacte en l’entorn
  • Innovació dels projectes de responsabilitat ambiental
  • Coneixement del territori
  • Millora de les estratègies de col·laboració de RSC
  • Polítiques de voluntariat actiu a les organitzacions
  • Promoció de l’organització.

En el marc del projecte Tàndem se celebren el Marketplace i el Tàndem-LAB: dos espais de trobada que afavoreixen la generació d'oportunitats innovadores.

Aquestes jornades promouen un espai de trobada per a l’aparició d’idees i connexions que serien improbables en l’entorn quotidià, al temps que faciliten passar de la teoria a la identificació d’oportunitats pràctiques, tot canviant les idees prefixades o obsoletes i ajudant a treure el màxim potencial de la vostra organització.

El Marketplace és una jornada anual del projecte Tàndem on es troben empreses, entitats, institucions, grups de recerca i particulars per fer créixer la seva xarxa de contactes en l’àmbit del medi ambient i desenvolupar nous projectes amb valor social.

En aquesta jornada es posen a disposició dels assistents diferents espais de trobada per a posar en comú una temàtica o repte, escoltar experiències i compartir plantejaments des de diverses perspectives, facilitar la probabilitat de generar una nova mirada i afavorir que s’identifiquin punts d’interès comuns per col·laborar en projectes concrets.

Tàndem LAB és l’entorn més innovador del projecte Tàndem i té la voluntat d’impulsar el debat i la reflexió en un entorn interdisciplinari; és un espai de construcció de coneixement compartit que té lloc en diverses jornades i  aborda cada any una temàtica diferent.

Aquest grup de treball format per empreses, entitats ambientals i grups d'interès analitza conjuntament les amenaces i les oportunitats que representen les tasques que realitzen diàriament en el seu àmbit laboral, amb la voluntat final d'impulsar la cocreació de projectes innovadors de caràcter ambiental. Tot això, tenint en compte que a vegades innovar no és inventar res de nou, sinó apostar per noves formes de fer, més competitives i sostenibles.

bombeta

 

Cap organització pot viure d’esquena a la societat i l’entorn que l’envolta. A través del projecte Tàndem es genera un major coneixement dels agents clau de l’entorn i les seves dimensions, gràcies als marcs de trobada interdisciplinaris que promou.

Les organitzacions que hi participen, tant empresarials, com socials, acadèmiques o ambientals, aprenen, evolucionen i maduren les seves posicions. Aquest fet crea un valor intersectorial que marca diferències.

En la mesura que els diferents agents claus de progrés, competitivitat i sostenibilitat del territori reforcen les seves sintonies i s’enriqueixen els uns als altres, més s’enforteix la seva capacitat per fer front als reptes actuals i de futur.

Les entitats ambientals acumulen coneixement expert, que pot ser molt valuós de cara a la recopilació de dades necessàries per impulsar un nou producte o servei, alhora que adopten noves perspectives del seu propi projecte gràcies al treball amb un nou entorn, l’empresarial.

Les organitzacions empresarials obtenen un valor afegit que els pot generar capacitats reals de negoci, atès que els consumidors són cada cop més sensibles al compromís social i ambiental de les empreses.

sintonitza
Data d'actualització:  30.09.2016